Hög tid att alla partier tar ansvar för Lidingös skolor

Debatt25 april 2022 kl 04.002
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?
Sven Erik Wånell, ersättare Utbildningsnämnden (V)

Kommentarer

  1. Ett sätt att mäta kvalitetsarbetet i skolor är bl.a. frånvarofrekvens bland elever och andel sjukskrivna lärare förutom betyg och andra mått.
    Det finns skräckexempel i många kommuner men hur det är på Lidingö är osäkert. Vem har koll?

  2. Den skola som söker godkännande hos Skolinspektionen för att starta en förskoleklass, grundskola upp till nian och fritidshem på Lidingö är en montessoriskola. Inom ramen för dagens grundskoleplatser finns en begränsad möjlighet att välja Montessoripedagogiken.
    Samtidigt är efterfrågan på Montessoripedagogiken stor på förskolenivå. För de vårdnadshavare som valt någon av nio befintliga Montessoriförskolor finns enbart en skola upp till sexan med Montessoripedagogik att välja på i Lidingö. Ytterligare grundskoleplatser som erbjuder Montessoripedagogik F-9 skulle därför bli ett positivt komplement till nuvarande situation.

Lämna ett svar till paul matell Avbryt svar

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *