Södra Värtan börjar byggas nästa år

Pirhuset från söder. Bild: AIX Arkitekter för Bonnier Fastigheter
Lidingö7 februari 2020 kl 06.123
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?

Kommentarer

  1. På Stockholmssidan är det full fart och likaså bygget av Lilla Lidingöbron.
    Däremot verkar det inte finnas några planer alls för Lidingösidan. Här fortsätter politikerna att bråka om allt och blockera utvecklingen !

    1. Vilken tur att Lidingö inte bygger så mycket. Bilderna på södra Värtanområdet ser inte roliga ut. Det står att kvarteren ska få en tät struktur, dvs man bygger tätt som i Norra Djurgårdsstaden. Hemskt tycker jag.
      Men, fortsätt att bevara Lidingös särart.

  2. Naturligtvis är det en skräck att se hur man hårdexploaterar på andra sidan Lidingöbron.Då måste Lidingös särart bevaras men det innebär ju inte att vi inte skall använda det ytterst attraktiva läget till något inbjudande. Det blev inget Akvarium och inget badhus så nu är det hög tid att få fram vettiga förslag.

    Den nya Lilla Lidingöbron kommer att bli vacker och ett harmoniskt bygge skulle verkligen ta fram det bästa av Lidingö. Eftersom Stockholm totalt bortser från Lidingös behov måste det närmast bron bli en kombinerad infartsparkering.Parkeringsplatsen vid Grenstigen är fullbelagd varje dag och det är synd att den inte tillfälligt utökats. Det behovet kommer att öka starkt då bron är klar och man inte har planerat för på och avstigning av Lidingötåget på nya bron. Jag vill se ett intresse för att lösa detta.

Lämna ett svar till Anders Bergstedt Avbryt svar

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *