Motion i riksdagen om att bygga östlig förbindelse

Stad & Politik16 oktober 2019 kl 09.083
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?
Pressmeddelande från Moderaterna

Kommentarer

  1. Vad händer med klimatkompenseringen på Lidingö? Pga den urusla kollektrafiken ökar biltrafiken varje dag.
    Båtförbindelser vore bättre. Norra Sjövägen som kunde gå in till kursgårdarna i Kyrkviken.

    Hoppas ni ser till att det blir ordentlig snöröjning. Förra året var förfärligt för oss billösa. Nästan omöjligt att ta sig till kollektivtrafiken.

    Pensionär med balansproblem

  2. Trafikanalys anger följande uppskattade siffror för kostnaden för trängsel och förseningar i Stockholmsregionen i miljoner kronor.
    Buss 1650
    T-bana + spårvagn 2590
    Spår övrigt 1280
    Bil 800

    Kostnaderna faller alltså till ca 87% på kollektivtrafiken. Det är där stockholmarna tillbringar mycket väntetid. Och det är dit pengarna för trafiksatsningar skall dirigeras.

  3. Hur är klimatmålen tänkt att nås med ytterligare utbyggd infrastruktur för vägtrafik? Trafikverket har i en mycket välgenomarbetat rapport visat att transportsektorn inte kommer att nå målen för klimatåtgärder om inte trafiken minskar med 10-30% vilket förutsätter kraftigt minskad biltrafik i våra storstäder. Ringlederna som byggs och planeras bygger på ökad trafik. När ska våra politiker förstå allvaret i situationen? Troligen när det är för sent.

Lämna ett svar till Björn Gustafsson Avbryt svar

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *