Länsstyrelsen vilseleder om utsläppen

Debatt23 april 2021 kl 05.012
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?
Göran Tegnér,
fil.pol. mag., trafikutredare

Kommentarer

  1. Göran har oftast bra koll på trafikanalys. Men fordon har blivit tyngre och många vägar har kraftigt ökade trafikvolymer. Låt oss göra en okulärbesiktning m.a.p fordonstyper, hastigheter och trafikvett, s.k kvalitativ mätning.
    Vem har tillgång till tidigare trafikmätningar?

  2. Hmmm. Lidingö lär väl vara en av de elbilstätaste kommunerna i landet.
    Utan vidare åtgärder från myndigheterna torde således motsvarande siffror för perioden 2018-20 (när de flesta elbilar nådde gatorna) visa på en ordentlig minskning.
    Men man visar ju som bekant bara sådan statistik som kan tolkas på det sätt man vill. Snart tre år gammal statistik är knappt av akademiskt intresse.

Lämna ett svar till Paul matell Avbryt svar

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *