Frida Karlsson till TCS Lidingöloppet

Frida Karlsson från Lidingöloppet 2018. Foto: Peter Holgersson AB
Sport24 september 2019 kl 06.573
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?

Kommentarer

  1. Och hur kommer 40 000 bilar och husvagnar påverka klimatet?
    Förutom att dom parkerar hur som helst och var som helst.
    Lidingö lär sjunka några centimeter efter varje Lidingölopp.
    Har inget emot Lidingöloppslöpare som åker kollektivt.
    Varför ordnar inte Lidingöloppet parkering på Gasverkstomterna?

    1. Hej Anita,

      Parkeringsfrågan på gasverkstomterna är inte genomförbar då det inte ges tillåtelse till detta av ägarna av tomterna. Så har jag fått det förklarat för mig av loppet. Loppet vill också minska biltrafiken så mycket som möjligt och förespråkar buss. Antalet bilar har minskat senaste åren och det ganska kraftigt. 🙂

      MVH
      Niklas

  2. Avvecklingen efter lördagen i fjol blev kaos med timmar av stillastående köer av trafiken från Rudbodahållet vid Grönstarondellen. Trots påpekande hade varken polisen, Lidingöloppet eller Kommunen något intresse av att lösa problemet. Deras gemensamma mål är att göra Lidingöloppet till ett bilfritt arrangemang. Blir det som utlovats regn blir det inte roligt !

    Ett bilfritt Lidingölopp innebär att man utestänger hitresta barnfamiljer som är fullständigt beroende av att kunna ha bilen som bas. Problemet med att helt prioritera Lidingöloppets busstrafik vid Grönstarondellen innebär att man antingen måste förbjuda parkering på alla ytor öster om Grönstarondellen, eller avveckla via gång- och cykelvägen längs Kyrkviken. För några år sedan tog en känd motorcykelpolis på Lidingö tag i problemet och man escorterade ett 30-tal bilar åt gången denna väg. Det fungerade utmärkt.

    Jag har påpekat detta i flera år men trots kaos har det inte föranlett någon åtgärd. I år måste man lösa problemet vilket är viktigt också för alla som bor öster om Grönstarondellen och för transporter och busstrafik. Lidingöloppet är ett fantastiskt arrangemang som alla står upp för om man anstränger sej för att lösa problemen så att det gynnar alla !

Lämna ett svar till anita Lalander Avbryt svar

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *