Fler laddstationer på ön!

Debatt20 maj 2020 kl 06.183
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?

Kommentarer

  1. Låt elbilsägarna o de som oroas över klimatförändringarna betala för laddplatserna
    Jag cyklar eller tar tåget dit jag ska och vill inte betala för sådant

  2. Svar till C angående fler laddstolpar på ön: Förvisso är utsläppen färre från körning av elbil, vilket bidrar till renare luft. Men, tillverkningen av batterierna är fortfarande både stor miljöbov och fruktansvärt arbete vid utvinningen av de metaller som de görs av, framförallt i Kongo Kinshasa. Dokumentärer har visat hur barn släpar tunga säckar och vuxna får gå ner i trånga hålor. https://special.aftonbladet.se/blodsbatterier/. En annan fråga som inte heller är löst, är omhändertagandet av utslitna batterier. Vi vill inte se företag som lovar att det sker på ett miljövänligt sätt, för att senare upptäcka dumpningar av miljöfarligt avfall som skadar miljön mer än utsläppen från bensin- och dieselbilar.

    1. Irene
      Idag drivs cyklar, gräsklippare, mopeder och alternativa fordon på el och många andra produkter som verktyg, telefoner och surfplattor för att nämna toppen av ett isberg.
      Även bilindustrin har sett de stora fördelarna med el drift och överger förbränningsmotorn 2025.
      Politikers uppgift är att se till att vi har en fungerande infrastruktur.
      Lidingö bor 6 av 10 i flerfamiljshus, dessa är i dag helt utelåsta från möjlighet att ta del av den nya tekniken och om fem år inte har möjlighet att köpa en ny bil.
      Lidingö är en populär kommun att bo i,
      Men om vi inte sätter fart i frågan om laddinfrastruktur så kommer vi om ett par år se effekter av detta, så som fallande bostadspriser, minskad handel osv.
      Sedan att Sverige är bra på el
      och produktion av denna
      borde verkligen ligga i Sverige demokraternas intresse istället för import-beroende från Venezuela och Ryssland ?
      Centerpartiet är för en infrastruktur utbyggnad på Lidingö för att möta framtiden,
      Så vi även efter 2025 är en attraktiv kommun att bo i.

Lämna ett svar till Fredrik Wesslund Avbryt svar

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *