Lidingöloppet framhåller de mjuka aspekterna

Foto: Eddie Granlund
Sport22 maj 2019 kl 05.59

Lidingöloppet startar nu kampanjen ”Asfalt är för bilar” som syftar till att lyfta fram Lidingöloppets mjuka underlag och dess fördelar gentemot konkurrenternas hårda asfalt.

– Vi behöver vi bli tydligare i vilka vi är och vad vi står för. Vår vackra arena och lopp erbjuder tuffa utmaningar men det mjuka underlaget är något som vi är förhållandevis ensamma om när det gäller stora långlopp, säger Lidingöloppets marknadschef Fredrik Montgomery. Att springa i skogen ger en fantastisk allroundträning men mjukt underlag minskar också risken för skador.

Lidingöloppet driver kampanjen med sin början under Varvet-veckan där man kommer synas lokalt med digitalt, print, radio och utomhus i Göteborgsregionen. Den fortsätter sedan vidare till Stockholm och marathonveckan med motsvarande upplägg och avslutas sedan vid midsommar.

–  Vi gillar såklart all form av löpning men det känns ändå lite kul att sticka ut hakan och samtidigt vara lite mer tydliga med vad Lidingöloppet står för, avslutar Fredrik Montgomery.

Om Lidingöloppet
TCS Lidingöloppet 30 är världens största terränglopp och en del av En Svensk Klassiker. Sedan 1965 har de 30 kuperade kilometrarna på gröna Lidingö varit en lockande utmaning för löpare av alla sorter. Numera är Lidingöloppet också en folkfest som bjuder på olika distanser och typer av lopp.
Vår vision är att få fler människor att röra på sig – oavsett ålder, kön, bakgrund och förutsättningar. Lidingöloppet ägs och arrangeras av idrottsföreningarna IFK Lidingö SOK och IFK Lidingö Friidrott, överskottet av verksamheten går till barn- och ungdomsidrotten.
TCS Lidingöloppshelgen – alltid sista helgen i september:
TCS Lidingöloppet 30
TCS Lidingöloppet 15
Rosa Bandet-loppet
Lidingö På Gång
TCS LidingöRuset
TCS LidingöRullet
TCS Lilla Lidingöloppet
Knatteloppet

Kommentera

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *