L: Underlätta för cyklister i kollektivtrafiken!

Stad & Politik26 april 2019 kl 07.271
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?
Sara Svanström (L), gruppledare trafiknämnden
Amelie Tarschys Ingre (L), kommunalråd och gruppledare vårdens kunskapsstyrningsnämnd

Kommentarer

  1. Naturligtvis skall cykling underlättas. Längs Lidingöbanan mot Lidingöbron är det byggt för gående och cyklande. Visserligen är det inte så brett men det fungerar och skulle vara tillräckligt även på andra ställen. Jag hade hoppats att man skulle göra så också från Kyrkviken och till Centrum men det var viktigare att få det generösa bidraget från staten för dagvatten och planteringar !

    Sedan fiaskot med snabbcykelbanan på halva Norra Kungsvägen har man där istället gjort absolut ingenting. Det är patetiskt med den breda cykelvägen utför Källängsvägen som sedan utmynnar i avsmalningen och den farliga korsningen med Zetterbergstunneln. En breddning med en meter från Askrike och till Ägirvägen med markering för cyklande respektive gående skulle verkligen underlätta. Vid Zetterbergstunneln är det perfekt att enkelt bygga ut taket och få banan i höjd med gatan. För detta behövs inte mycket pengar utan bara sunt förnuft. Använd pengarna till själva arbetet och inte till experter och konsulter !

Kommentera

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *