Farväl Gamla Lidingöbrons bågspann

Lilla Lidingöbron15 september 2023 kl 03.592
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?

Kommentarer

  1. Nu har Lidingö nyheter gått i fällan orkestrerad av (des)informationsenheten. Till skillnad från vilseledande information i denna artikel finns professionella och verifierbara data från flera håll. Landmärket som snart är borta hade i sin helhet fungerat länge till, förutsatt NORMALT UNDERHÅLL, vilket bekräftas i PLAN-rapport 2007:2, kap 1.3.
    Den av Stockholms stad ändrade detaljplanen minskade tillåten farledshöjd från 12,5 m till 6-7 meter. Med denna ändring hade Lidingö och Djurgårdsstaden haft stor nytta av en separat promenadbro genom att ta bort motvikten till klaffmaskineriet. Den nya bron har dagliga incidenter med gående och allt snabbare motordrivna 2-hjulsfordon upp till och t.o.m. över 45km/h parallellt med barnvagnar och trampcyklar.

    Till sist; med allt fler mopedbilar (max 45 km/h, EPA och A-traktorer (max 30 km/h) på trafikverkets fordonsbro skyltad 70 km/h minskar trafiksäkerheten och irritationen ökar. Allt fler saknar den enastående bågbron.

Kommentera

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *