Färre är nöjda med Lidingös hemtjänst

Stad & Politik11 augusti 2022 kl 03.101
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?

Kommentarer

  1. Vi prioriterar hemtjänsten högt

    Vi vet att hemtjänstens insatser är mycket viktiga för våra kunder, därför är det vårt viktigaste prioritetsområde.

    Vi arbetar för att hemtjänsten ska ha en ännu högre kvalitet. Hemtjänsten i egen regi har genomfört en omställning med syfte att möta framtiden, vilket dessvärre kan ha påverkat nöjdheten initialt i brukarundersökningen. Detta återspeglas i resultatet i Socialstyrelsens brukarundersökning. Vi är naturligtvis inte nöjda med resultatet utan kommer fortsatt att oavbrutet arbeta för en ännu högre kvalitet och det arbetet pågår redan. Från att tidigare varit fyra hemtjänstenheter arbetar man nu i en samlad enhet. Syftet är att arbeta på ett mer likartat sätt mot kunderna och med utgångspunkt från det biståndsbedömda beslutet för att möta medborgarnas behov, och ge rätt kvalitet utifrån det. Det innebär också satsning på fler heltidsanställda och vidareutbildning till personalen.

    En viktig förändring är också utveckling av team arbete vilket innebär att ett mindre team arbetar med respektive kund för att få en ännu bättre kontinuitet. Verksamheten har en väg in för kunder och anhöriga för att det ska vara lätt att få kontakt. Fast omsorgskontakt är nu i full gång och kommer att utvecklas än mer.

    Detta är ett långsiktigt arbete.

    Omsorgs-och socialnämnden fick i juni en presentation av enhetschefer inom hemtjänsten i egen regi, och nämnden följer utvecklingen nära.

    Vi är inne i ett stort arbete med att utveckla framtidens äldreomsorg på Lidingö. Vi vet att de flesta äldre vill kunna bo kvar i sina ordinarie boenden, därför är det otroligt viktigt att hemtjänsten också har en hög kvalitet. Hemtjänstverksamheten har ett svårt och viktigt uppdrag, och gör ett fantastiskt arbete med många kompetenta medarbetare och chefer.

    Birgitta Sköld (LP) Stefan Heinebäck
    ordförande förvaltningschef
    omsorgs-och socialnämnden omsorgs-och socialförvaltningen

Kommentera

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *