I samarbete med Lidingö Näringsliv presenterar vi ett antal Lidingöföretag som beskriver hur de klarar Coronakrisen. Exemplen är hämtade från Lidingö Näringsliv debatt på facebook.
TÄNK KREATIVT,

säger Cecilia Grahn, som är ägare av modebutiken SaraCecilia i Lidingö Centrum.
”Vi har försökt tänka kreativt i denna stora utmaning! Vi erbjuder fri hemkörning på ön och fri frakt på allt i webbshoppen och vi har sett en ökning av inkomna order. Skulle ha haft några kundkvällar nästa vecka men kör istället live-sändning på nätet med en modevisning så att kunderna kan känna att de är med ändå. Fördelen med Lidingö Centrum är att det är ett utomhuscentrum så alltid frisk luft utanför butikerna. Vi kör på som vanligt och hoppas att kunderna våga komma och besöka oss”.
HUNDÄGARE HAR SVÅRT ATT STÄNGA IN SIG HELT OCH HÅLLET

säger Anita Weinius, som driver Bonus canis hundträning.
Hos oss fortgår kurser samt privatträningar som vanligt. Men jag kör mina kurser i små grupper om 2 till max 6 hundar och just nu prioriterar jag utomhusträningen. Elever som känner sig oroliga eller krassliga stannar såklart hemma och jag erbjuder dem att ta igen vid annat tillfälle i den mån det är möjligt.
Jag försöker också tänka kreativt och kommer att lansera kurser och träningsvideor som läggs upp digitalt under våren.