Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Ett tips till de båda ordförande som använder media för att kommunicera.. ni kanske ska ge era kontaktuppgifter om inte er målsätttning endast är att synas i en insändare? Bara ett vänligt råd om er sanna ambition är att ställa saker till rätta snarare än att bara gnälla.
Artikeln är en saklig sammanställning av återkommande problem med trafiken på Lidingöbanan. En trafik som SL har driftansvaret för.
Vad är det som är gnäll?
Eller rättare sagt, vem är det som står för irrelevant gnäll?
Det är förmodligen Spanska spårvagnar
de är inte särskilt driftsäkra. Det finns andra fabrikat som är det. SL.
..
Menar Anders Karlsson på fullt allvar att SL’ representanter inte vet hur de kan kontakta Källenfors eller Paulsen?
Håller du f ö med om kritiken av trafiken på Lidingöbanan?
Hej,
Om de har en fungerande dialog så har jag svårt att förstå varför inget redan skett i frågan. Läser insändaren som ett sista försök att visa någon form av påverkan. Läser den mest som gnäll.
Om jag har förståelse för att Lidingös medborgare lider av det, absolut. Om jag tror att det kommer bli bättre av en insändare där man på ett ganska enkelt sätt berättar för någon annan vad de ska göra? Återstår att se
Det mesta tyder på att inköp av billiga Spanska spårvagnar inte var så lyckat som politikerna trodde de var. Köp av billiga spårvagnar brukar straffa sig. Förut när de gamla svenskbyggda spårvagnarna gick så funkade de mycket bättre. Det är också konstigt att växlar och signaler funkar dåligt ,hela bananan är ju renoverad. Mycket dåligt och stor skandal att det funkar så dåligt på Lidingöbanan.
– De tåg som inte är anpassade för vårt klimat köptes in av Tamsons. Dom höll fel standard då och gör det fortfarande.
– Det incitamentsavtal som drog in buss 221 tecknades av Moderaternas företrädare.
Jag har full förståelse för att man gärna vill rikta uppmärksamhet åt annat håll. Men det renhåriga hade varit att konstatera att dessa frågor blev fel med era företrädare vid makten och men att nuvarande styre måste försöka göra det bästa av situationen.