Kollektivtrafiken på Lidingö – vem ansvarar?

Stad & Politik30 januari 2025 kl 02.217
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?

Kommentarer

  1. Tack,

    När man läser detta uppstår det fler frågor som inte alls besvaras.

    De båda ansvariga som besökte Lidingö i slutet på förra året har lämnat sina uppdrag. Vilka personer är det staden för dialog med nu? Vilken uppföljning har ni planerat på det mötet ni sammankallade till?

    Hur ser Lidingö stads plan ut för att arbeta med en bättre trafik? Har ni specifika personer utpekade som har till uppgift att säkra Lidingöbornas situation? Det framkommer inte tydligt i texten.

    Att hänvisa till sl kundtjänst är en smula ironiskt eller? Jag vill nog tro att det är fullständigt meningslöst.

    Återkom gärna tydligare i vad staden gör. Det framstår som att det är att peka på regionen, jag hoppas att ni gör mer än så.

  2. Instämmer i föregående skribents synpunkter. Det behövs tydliga ansvariga både på kommunal och regional nivå. Sedan behövs en plan för hur problemen ska lösas. När den kryptiska termen ”inställd på grund av vagnbrist” dyker upp vid ungefär varannan avgång under högtrafik kommer jag att tänka på Anton Fenderts arroganta uppträdande i stadshuset före jul där han bedyrade att han tog till sig synpunkterna, men utan att redovisa något konkret. Detta vid en tidpunkt när han nu, enligt egen uppgift, redan bestämt sig för att kliva av uppdraget.

  3. Man går ner till Lidingö banan. Oftast är det vagn brist på Lidingö banan. Väldigt ofta är dom då inställda tåg tyvärr. Det blir inte alls lätt och veta om tåget kommer tyvärr. Jag saknar buss 221 som man kunde ta i stället. Det var en väldig mycket bra buss som man visste att den skulle komma. Man visste också när man skulle gå hemifrån. Man visste att den skulle komma. Lidingö banan får man gå mycket god tid. För och vara på säkra sidan. Från Christian Ziegler tack.

  4. MP har suttit i styrande ställning i regionen i 12 år eller något, och nu först påstår de att de inte är ansvariga för något påhittat undeskott? Och samtidigt är det den ena extrema utgiften efter den andra. Senast ett uppenbart extremt dyrt informationstavel utbyte! Och då har inte ens Slussen blivit klart…. Oberoende av allt så är en gemensam nämnare alltid MP!

    1. Man kan skylla på MP absolut. Men det löser inget. Tamson var trafikregionråd 2014-2022. Själv sympatiserar jag inte heller med Mp. Men frågan som sagt som fortsatt är obesvarad. Vad gör Lidingö stad åt detta? Pekar på andra? Jag har inget behov av att avlöna/ skatta för någon som skyller på andra. Vill se åtgärder.

      1. Håller helt klart med, det är många politiker som bara skyller ifrån sig. Väldigt få erbjuder ett alternativ, de bara pekar på alla andra…

Kommentera

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *