
Fortfarande arbetar man med reducerad arbetskraft. Trots detta händer det mycket över hela bron. I mitten av veckan publicerades beslutet, att stänga Lidingöbanans trafik över stålbron den 4 juni. Därmed kan allt arbete påbörjas, för att bygga och koppla samman den nya bron med befintligt spårsystem. Det gäller för entreprenörerna, att inom några veckor kalla samman den arbetskraft som behövs, och som nu arbetar på annat håll.

De små fönstrens omfattningar kommer på plats.

El till LED-belysning runt taket skarvas.

All el kopplas in. Med mobilen har man kontakt med...

...elektrikern, som befinner sig i "vindsutrymmet" och kopplar.

Det är dags att kliva ned från vinden...

. ...och fortsätta inkopplingen. All el är klar till helgen.

Likaså är fönstrens inramningar på plats.

Arbetet med att montera kvarvarande räcken fortsätter. Här överliggaren...

...som skärs av i rätt längd.

Räckets fot gjuts fast.

De här ramarna är formar.

En spruta fylls med betong...

...som trycks på plats.

Stålräcket på mittbarriären...

...monteras.

Det provisoriska stödet mellan fundament 11A och brogrenen ...

...skärs i bitar.

Dykarna har påbörjat demontering av stålkonstruktionen i kassunen 12A.
Jag är djupt imponerad över ert arbete med byggande av bro och tempel! Och därtill över er proffsiga dokumentation! Stort och varmt tack! 💥🌹😍
Att vindarnas tempel är restaurerat till forna glansdagar är fantastiskt djävla häftigt..Ett landmärke för Lidingö.Tack kommunen och Tekniska nämnden för detta . Bra där !