
Linje 80 lägger till vid Frihamnen. I bakgrunden bodal och Larsberg. Foto: Andreas Lindberg
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)

Rätta mig gärna om jag har fel: Men Region Stockholm – som styrs av V / S / C / MP (”Vänsterpartiet är samarbetsparti till den styrande koalitionen som tillsammans samlar en majoritet.”) – borde alltså redan ha gjort det Vänsterpartiet skriver om eftersom ni de facto sitter i styrande position, som vågparti till på köpet??!? Så varför har ni i Vänsterpartiet försämrat lokaltrafiken i form av bussar/spårvagn – nu när ni påstår att ni skall satsa på det ni just försämrat?
Tack för frågan Lars. Eftersom Vänsterpartiet har så många bra idéer gällande kollektivtrafik så har vi utestängts från inflytande över kollektivtrafiken av C, S och MP. Vår gemensamma reformagenda gäller i första hand sjukvården.