Snart kan man bygga form till vägbanan på bron

Vid veckans slut är efterspänning av själva tråget gjord, rivning av trågformens insida genomförd, ytorna avstädade och stöd för vägbanans form har börjat resas (till höger i bild). Dessutom har kassunen kring fundament nummer två (bropelaren) tagits bort och ligger på pålpråmens däck (till vänster i bild). Det var den första kassunen som sänktes ned och den har varit på plats sedan september förra året.
Lilla Lidingöbron14 juli 2020 kl 06.273
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?

Kommentarer

  1. Mycket intressant att följa dessa rapporter!
    Stort tack för att vi får vara med.

  2. Fantastiskt roligt att kunna följa brobygget hemifrån hängmattan.
    Vad jag kan förstå av bilderna och reportagen så bedrivs arbetet mycket professionellt och noggrant. Var kommer yrkesarbetarna ifrån? Jobbar dom på ackord och hur är löneläget i förhållande till övriga anläggningsarbeten i Stockholm, tex Slussenbygget.

  3. Jag har fått följande uppgifter från Implenia:
    Projektet är internationellt med underentreprenader och leverantörer från ett antal länder. Exempel:
    Betongarbetare från Slovakien.
    Pålningsarbetare främst från Danmark.
    MSS-arbetare från Österrike.
    Efterspänning från Tyskland.
    Dykare från Sverige.
    Konstruktörer från Sverige.
    Inga ackord. Löner enligt kollektivavtal.
    Alla arbetare är registrerade i ID06 systemet.
    P g a corona är en utmaning att upprätthålla skiftbyten p g a karantänsbestämmelser.

Lämna ett svar till carina wademark Avbryt svar

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *