
Anders Paulsen och Daniel Källenfors på presskonferensen i onsdags.

Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Anders Paulsen (LidingöPartiet)
Vice ordförande i kommunstyrelsen och ordförande i tekniska nämnden.
Daniel Källenfors (Moderaterna)
Kommunstyrelsens ordförande
Vice ordförande i kommunstyrelsen och ordförande i tekniska nämnden.
Daniel Källenfors (Moderaterna)
Kommunstyrelsens ordförande
Tyvärr är det väl likadant i dessa fall, om olyckor händer, som det har varit genom åren, när saker blivit katastrof, att sossarna svarar att ”vi såg det inte komma”. När i framtiden ska de vakna? Det pågår ett rejält städarbete inom regeringen nu, på grund av onödiga skapade problem. Låt dem (S o MP) inte ställa till mer skada än var de redan gjort..
styrelsen SD Lidingö
genom Iréne Borgenvik
gruppledare SD Lidingö
Norviks hamn är en djuphamn som öppnades 2020 i Nynäshamn.
Den har sju kajplatser och är byggd för att ta emot de största fartygen i Östersjön.
Totalt 44 hektar stort område.1 325 meter kajlängd.
Har anslutning till järnvägsnätet via Norviksbanan.
Byggdes för att ersätta godsverksamheten i Frihamnen, som istället kan användas för stadsutveckling.Stockholm Norvik Hamn utsågs till Årets Bygge 2021, vilket är en prestigefylld utmärkelse inom byggbranschen.
Priset motiverades med att projektet:
Genomförts med god samverkan mellan aktörer.Klarade komplexa tekniska och miljömässiga utmaningar.
Levererades enligt plan, vilket är ovanligt för så stora infrastrukturprojekt.
Har ni planer på att driva frågorna rättsligt och överklaga de beslut som finns?
Ja, vi kommer att driva ärendet så långt vi kan i alla instanser för att stoppa Stockholms stads planer.
Anders Paulsen (LP)
Obegripligt från S att driva denna flytt. Den typen av industrianläggningar har inget inne i Stockholm att göra oavsett placering. Att helt i onödan låta fartyg från Slite in i Stockholms skärgård ger rimligtvis stora miljöskador på vatten och placering inne i en tätort.
Enda självklara alternativ är givetvis Nynäshamn med perfekta kommunikationer som tåg, motorväg till övriga Sverige.
Tänk om och gör rätt!
Cementa själva säger om dagens depå vid
Liljeholmen” Cementdepån hindrar dock byggandet av ett stort antal bostäder.
Den industriella miljön med ständig tung trafik är ingen lämplig plats för nya bostäder, förskolor och skolor. En nyckelfråga för utvecklingen av hela området är därför att Cementas depå kan flyttas.
Den är per definition inte heller en bra plats för GAMLA bostäder och dagis.
Eva Lund
Ordförande för Hyresgästföreningen
Lidingöstyrelsen