Ställning för att bygga form till gång- och cykelbron avancerar ända till blivande brogrenen (stöd 10 nere till höger i bild). Armering och montering av formskal för det komplicerade tråget nära landfästet Islinge hamnväg pågår. Armering under vattnet vid stöd 12A slutförs ( mellan broarna högst upp i bild).
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Alltid lika spännande läsning! Tack Bo!
Tack för intressant läsning.
Är inte Lidingö-bo men väljer ibland att promenera över bron för att följa arbetet.
Fråga: Varför arbetar man med dykare vid stöd 12A?
Vid övriga stöd verkar man ha använt en länspumpad kassun
Man har arbetat med dykare vid många tillfällen, även vid de andra kassunerna. Vid 12A är skillnaden, att det är så trångt mellan befintliga broar, att man inte kan bygga kassunen utan golv på land och därefter lyfta ned den, därefter lyfta ned tätplattor av betong (”golv”), därefter täta och därefter länspumpa. Vid 12A måste dykarna hjälpa till att bygga upp hela kassunen i vattnet på plats, innan man kan länspumpa.
Fantastiska bilder! Intressant att kunna följa bygget genom din dokumentation.
Mycket intressant och pedagogik läsning!