
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)

Tack men vi behöver få fler lärare och lärarassistenter, inte mer dataflum.
Om några är intresserade av sånt här privat, fine, lägg pengar på det privat då, men detta är inget vi skattebetalare vill lägga pengar på, då det med all säkerhet är människor i form av lärare som är bästa medlet för att lära ut och förbättra för elever i skolan. Vi som är föräldrar kan inte respektera presentationer av it lösningar och Ai lösningar som skulle förbättra. Fler lärare och mindre klasser och mer dialog mellan lärare och elever gäller. Mindre skärmtid!
Försämrad läsförmåga beror på att det är just för mycket skärmtid och för lite kommunikativ dialog. Enda rätta vägen att gå för att förbättra i skolan är att anställa fler lärare och få bättre koll på individnivå och föra fler konstruktiv undervisning. Lärarna gör ett fantastiskt jobb, pro lemet är att det är för stora klasser och lärarna får mindre och mindre att säga till om. Det här låter som någon it kedja säljer in och samtidigt stödjs av en ledning som har övertro på it lösningar istället för mänsklig kraft!