Bilden visar arbetsläget under fredagen. Man hinner komma långt med gjutformen på MSS-en. Samtidigt gjuts bropelaren på fundament tre med hjälp av mastpump (grön arm) från Ropsten via rörsystem utmed MSS-en till ytterligare en mastpump, som fyller bropelaren.
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Tack för fortsatt informativ artikel, alltid lika kul att se!
Hej..kul att följa båda ”by bike” och här. Men fattar icke riktigt detta med väggarna ..skall vi åka nede i V”et eller skall hela v”et fyllas med betong…. då kan vi ju icke se vattnet:-). (Mulig konstig fråga:-)..). Kan du icke lägga ut en liten bild på den klare broen?
Med vänlig hälsning,
Karin
”Tråget” är en ihålig konstruktion som håller upp vägbanan. Vägbanan går också ut över sidorna på tråget. Se översiktsbilden, vägbanan sträcker sig också över ”vingarna”. Jämför med stora bilbron, där en stålkonstruktion håller upp vägbanan.