Fredag. Den färdiggjutna delen av spårbron närmast Torsvik har rensats från formar och har också rengjorts. Fackverken under brodelen är färdiga att lyftas bort. Armering med mera pågår i den "felande" brodelens tråg. Mellan nya brogrenen och bropelare 11A är nu alla kantbalkar på spårbrons norra sida på plats. Mellan brogrenen och det provisoriska stödet är de fastgjutna. Mellan det provisoriska stödet och bropelare 11A är de monterade och klara för fastgjutning.
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Sååååå fint att få detta fantastiska material med intressant text och suveräna foton!
Måste bli en bok när det är klart.
När ska man börja montera kontaktledningen för spårvagnarna? Får hoppas att som inte glömt att spårvagnar går på ström 😂🤩🙏
Först ska spårbron bli klar. Sedan läggs räls, vilket kräver stor noggrannhet, kurvor både i horisontal- och vertikalled. Därefter monteras saknade stolpar och kontaktledningar, vilket går ganska snabbt. Så svaret är: i vår.