Betong pumpas både från Ropsten och Torsvik

Under tisdagen gjuts vägbanan, brospann två. Betongen pumpas från lastpråmen (till höger i bild) till två mastpumpar på MSS-en. Som vid tidigare gjutningar gjuter man växelvis för att inte snedbelasta brospannet. Man börjar över pelaren, fundament tre.
Lilla Lidingöbron17 november 2020 kl 06.061
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?
Text och foto: Bo Vading
bovading@msn.com
Alla artiklar av Bo

Kommentarer

  1. Är det möjligt att behålla den gamla spårbron, ett landmärke med bågen, som ett påkörningsskydd? De som känner till begreppet kontinuitetshantering förstår vilka problem som uppstår på ön om den nya spårbron skulle skadas. Om en stor båt sliter sig vid storm och skadar vägbron så är räddningen på plats. Eller som när Lodbrok körde in i Essingebron hösten 2005 . Det var ju inte möjligt innan olyckan inträffade men Essingeleden fick stängas av och reparationen tog nästan ett år.

Lämna ett svar till paul matell Avbryt svar

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *