Under tisdagen gjuts vägbanan, brospann två. Betongen pumpas från lastpråmen (till höger i bild) till två mastpumpar på MSS-en. Som vid tidigare gjutningar gjuter man växelvis för att inte snedbelasta brospannet. Man börjar över pelaren, fundament tre.
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Är det möjligt att behålla den gamla spårbron, ett landmärke med bågen, som ett påkörningsskydd? De som känner till begreppet kontinuitetshantering förstår vilka problem som uppstår på ön om den nya spårbron skulle skadas. Om en stor båt sliter sig vid storm och skadar vägbron så är räddningen på plats. Eller som när Lodbrok körde in i Essingebron hösten 2005 . Det var ju inte möjligt innan olyckan inträffade men Essingeleden fick stängas av och reparationen tog nästan ett år.