Arbete utmed hela brosträckan

Många armeringsjärn är tillkapade och färdigbockade vid leverans. En hel del bockas också in efteråt för hand. Är det kraftiga järn fordras gemensamma ansträngningar.
Lilla Lidingöbron4 maj 2021 kl 04.534
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?
Text och foto: Bo Vading
bovading@msn.com
Alla artiklar av Bo

Kommentarer

  1. Vilka fantastiska armeringskonstruktioner! Det är ju nästan synd att dölja dessa med betong!
    Väldigt intressant och imponerande!
    Stort tack till denna utförliga inblick!

    // Jani

  2. Tack!
    Man undrar lite över konstruktionen på Ropstens-sidan – det där tråget de gjutit för den sigmoida rälskurvan – är det rentav en viadukt de bygger? Kommer cykel- och gångbanan att gå under spåren?
    Du publicerade en fin byggritning över brofästet på Lidingö – finns något liknande för fäster i vår grannsocken?

    1. Tråget/lådan kommer att fyllas med bergkross/makadam. Det är underlag till räls. På plats kan man se att de gjutna väggarna lutar från stationen svagt ned mot den nya bron. Om man står på bron och ser mot Ropsten, så kommer gång- och cykeltrafiken att ledas till höger om spåren (om jag förstått rätt). Kanske kan jag framöver få publicera en ritning.

Lämna ett svar till Gunvor Nilsson Avbryt svar

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *