Tågen kommer inte – vem ska laga Lidingös kollektivtrafik?

Debatt18 maj 2026 kl 03.234
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Har du redan ett konto?
Erik Öberg (L), gruppledare för Lidingöliberalerna och regionfullmäktigekandidat

Kommentarer

  1. Jag vill igen lyfta buss 205, inställd tur lördag morgon ger en (1) timmes!! Väntan till nästa buss.

  2. Sättet att laga detta är att rösta bort C. Mp och S majoriteten i regionen som styr över kollektivtrafiken på Lidingö.
    Det är de som är ansvariga för att det inte finns reservvagnar eller reservdelar till Lidingöbanan och det är de som lagt ned ett stort antal bussavgångar på Lidingö det är därför tåget inte kommer och att du får stå och trängas.
    Inte undra på att att många ger upp och tar bilen.
    Detta är de rödgrönas riktiga klimatpolitik när de får bestämma.

  3. Hur skulle vara med en återinsättning av buss 221 som alltid fungerade bra och med tanke på alla pensionärer som bor utmed linjen och naturligtvis alla andra. Bussen var väl utnyttjad, för det mesta alltid mycket folk, både dagtid och kväll. Jag tycker det är skam att lägga ned en busslinje som har fungerat jättebra.

Kommentera

Ange korrekt namn. Kommentarer granskas innan de publiceras.

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *