Fredag eftermiddag. Längst uppe till vänster i bild, nära järnvägsövergången lägger man högspänningskablar. Ytterligare en kantbalk har gjutits på landfästet och bitumenisolering har gjorts för att senare kunna fylla landfästet med kross och makadam. Trots tidigare snöoväder har man kunnat undergjuta ett stort stycke av spårområdet på spårbron. Finjustering pågår i delen närmast den höga vägbron. Ytterligare ett parti har täckts med plast och ett parti har täckts med isolermattor och presenningar. Längst uppe till höger monteras räcken.
Bara du som prenumererar får:
• Över 5000 artiklar i arkivet
• Alla reportage
• Alla tester (kräftor, semlor, restauranger)
• Bildrebusjakten 1 gång/månad
• Dryckesguiden 1 gång/månad
• Bopriser 1 gång/månad
• Nyhetsbrev 1 gång/månad
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning
med oberoende journalistik
Läs denna artikel gratis!
... och du får 5000 andra artiklar också!
... och du får 5000 andra artiklar också!
Prenumerera från
29 kr/månad
29 kr/månad
Första månaden gratis!
Ingen bidningstid
Klicka här
Du stödjer Lidingös lokala dagstidning med oberoende journalistik
En månad i taget
29 kr/månad
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
Årsprenumeration
295 kr/år
(24:50/månad)
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
(Ord pris 345 kr/år)
Ingen bindningstid
Första månaden gratis!
En dag
49 kr/dag
Engångsbetalning (kort eller Swish)
Tack Bo för dina fantastiska rapporter med beskrivande text och proffsiga bilder. Imponerande dokumentation!!!
Att jobba i dessa extrema väderförhållanden, ni är bara fantastiska!!! Det blir så fint🙌👍👊
Fantastiskt bra berättat och exemplariskt foto. Tack för en fascinerande läsning.
Förmodar att tåget snart ersätts av bussar temporärt, i april?
Fick höra att man tänker sig påbörjad rivning av gamla bron från 1 april, men kanske är det något senarelagt (vilket är naturligt)?
För övrigt vore det trevligt om det planterade fler träd vid brofästet.